Let’s do art – presentation

Här är den. Min presentation. Har precis varit på VFU och fastnat på hur barnen jobbar under bild lektionen. Blev lite chockad hur dåligt har det varit med deras kreativitet. Det hade visat sig att detta berodde på undervisningen faktiskt. Med presentation tänker jag visa att skapande processen behöver inte vara jätte svårt.

Tyvärr går det inte att lägga in ljud i presentation (jag har inte hittat iaf). Animerade gif fungerar inte heller. För att spara den som video behövs mjukvara som för Mac kostar rätt mycket. Jag är ändå nöjd och förhoppningsvis ni med.

Uppdate 4-11-2012 11:53 Man kan spela in det som händer på skärmen med Quick Time. Sedan har jag redigerat inspelningen i iMovie. Igår gav jag upp men idag… idag är en helt ny dag 😀 Även Vygotskij blinkar till er 😉

Uppdate 4-11-2012 18:09 Vile vissa detta till mina kompisar i Polen och därför har presentationen polsk text. Också gjort i iMovie 🙂

——–

Skolverket (2011) Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet. Stockholm

Vygotskij L.S. (2010) Fantasi och kreativitet i barndomen, Göteborg: Daidalos

Musik från multimediabyrån

Film från elvie studio

5 reaktioner på ”Let’s do art – presentation

  1. Inspirerande site att skapa presentation i som jag också testade på. Fast det är lite klurigt att planera ut vart texten ska hamna och hur animationen kan röra sig. Annars ett otroligt roligt sätt att göra presentation på!

    1. Tack 🙂
      Jag hade inga problem att börja med Prezi fast detta kan bero på att jag är rätt van med olika applikationer. Däremot saknar den olika funktioner som vanlig power point presentation har men även detta kunde man fixa på något sätt. Kanske skulle beskriva exact hur jag har gjort i.f. någon behöver, eller?

Kommentera

