v.5 Kontrollerad kaos

Jag började skriva en blogg under höst termin. Den omfattade innehållet från min kvällskurs om  informationsteknologi som redskap för lärande och undervisning. En fantastisk, lärorik kurs. När vi skulle skapa en helt ny blogg blev jag lite ledsen att det jag hade skapat tidigare skulle på något sätt försvinna. Så blev det dock inte.

Jag har lyckas slå ihop den gamla med den nya. Precis likadant tänker jag göra när jag börjar jobba med bild. Slå ihop den traditionella delen av bildundervisningen med den nya: digitala medier. Då kommer vi fram till olika kategorier i bloggen. Assignment och Reflektioner är i direkt samband med Bild för grundlärare kursen på HDK. PDG602 innehåller inlägg från kursen som jag nämner tidigare. I Artists tänker jag presentera konstnärer som jag gillar och blir inspirerad av. Nyheter kategorin är en plats för saker jag upptäcker, som överaskar mig eller påverkar på olika sätt och Instruktioner innehåller… instruktioner 😀 Det kommer säker en eller två nya kategorier under tiden så stay tuned 🙂

Nu känner jag att jag fått lite struktur i kaoset och kan börja njuta av allt det roliga i kursen. Frihet!

5 reaktioner på ”v.5 Kontrollerad kaos

Kommentera

