Bilar åt alla!

Hur kan vi använda oss av det offentliga rummet? Hur fångar vi andras uppmärksamhet? Varför ska vi göra det? Vad behövs att förändra i det offentliga rummet?

Vi är ledsna. Det är allt svårare att se glada människor. I min vardag försöker jag vara lite gladare och sprida detta bland andra. Även om jag har en dålig dag, ler jag lite när jag sitter på spårvagnen. Kanske något blir smittat. Därför väljer jag att jobba med glädje smitning denna vecka.

Vi förändrar Frölunda. Jag vill göra människor lite gladare, samt se hur enkelt det är att göra de nyfikna. Vad är det de vill ha? Pengar kanske? En ny bil? Varför inte. De ska dock anstränga sig lite för att få belöning. Jag har hängt pillar med information om belöningen. Följer man pillar (ansträngning) då får man en bil (belöning). Självklart har jag inte råd med några Volvo eller BMW men Sveriges mest sålda bilar borde vara lika bra.

Detta bildspel kräver JavaScript.

Jag kan inte säga att jag har ansträngt mig jätte mycket. I skalan 1 till 10, 2:an eller 3:an är den rätta nivån. För mig handlar dock detta om något annat. Jag gillar inte stå framför folk eller göra offentliga aktiviteter. Jag har tittat på uppgiften som en liten utmaning för mig själv. Min uppdrag är att vaga göra något men inte så att jag bryter ihop med alla mina negativa känslor. Det ska vara rolig för både mig och andra. Det har jag lyckas med.

Kommentera

