v.8 to see or not to see

Jag har inte funderar mycket runt vilka utställningar vill jag se under veckan. Tänker på en men till slut följer jag andra. Och det är inget fel med det. Jag brukar gå på museum med sällskap för att kunna diskutera det jag ser och upplever. Den här gånger är det ännu roligare eftersom det finns fler personer runt att prata med. Det är fascinerande hur personel kan titta på samma sak i samma tid och ändå ha olika uppfattningar.

Vad: att jag har mina förväntningar när det gäller konst.

Hur: genom att se nya (for mig) utställningar som skiljer sig mycket från dem jag har sätt förut.

Varför: för att kunna vara mer kritiskt samt kunna uppskatta ett bra jobb mer 🙂

Sedan skulle vi välja en bok och skriva om den. En valfri bok fast om saker vi inte riktigt kan. Den uppgiften tycker jag mycket om. Det har varit länge sedan jag har läst icke pedagogisk bok. Jag njuter av det och lär mig jätte mycket.

Kommentera

