Joel och leksaker

Vem gillar leksaker? Jag! Vem gillar göra egna leksaker? Jag och Joel Henriques. Jag måste dock erkänna att han är bättre på det 🙂 Den kreativa pappan skapar för sia barn allt från teckningar för färgläggning till stader. Hans minimalistisk stil är något som man bara gillar. Saker finns men ändå lämnas där mycket utrymme för barnets fantasi och kreativitet (och skapande).

På Joels websidan kan ni hitta bl.a. Catapult toy, KnightsModern Alphabet Game, Spelling worksheet, Circus Rider Toy, Wood Burned Doll Blocks och Thaumatrope (fast just den gör jag annorlunda, så här).

Detta bildspel kräver JavaScript.

De olika leksaker kan man göra med hjälp av färdiga mall som ni hittar på sidan. Jag tycker dock att man kan inspirera barnen att försöka skapa egna leksaker (även filmer), kanske för sina yngre kollegor 🙂

—–

Alla bilder kommer från Joels websida madebyjoel.com

Kommentera

